فروشگاه تجهیزات ساختمانی
تشخیص خرابی چراغ های پراید
یک شنبه 2 شهريور 1399 ساعت 15:0 | بازدید : 71 | نویسنده : aa | ( نظرات )


سیستم روشنایی نقش بسیار مهمی در ایمنی خودرو ایفا می کند . تنظیم نبودن چراغ ها ، نقص مدار و سوختن لامپ ها بر دید شب راننده تأثیر منفی می گذارد. پس همواره باید چراغ های جلو و فلاشر ها را بررسی و از صحت انها اطمینان حاصل کنیم .

هنگامیکه لامپ چراغ جلوی ماشین بسوزد برای رانندگی در شب و برای حفظ ایمنی حتما باید لامپ تعویض شده و قطعه ی جدید جایگزین آن شود . از انجا که اینکار نیازمند تجریه است اگر تا کنون خودتان اینکار را انجام نداده اید در این اموزش میتوانید لوازم یدکی مورد نیاز و روش تعویض چراغ های پراید را به صورت تصویری مشاهده کنید .

لوازم یدکی کمکی و زوش تعویض چراغ های پراید
تعویض لامپ در بیشتر خودروها به سادگی و با برداشتن درپوش پشت چراغ صورت می‌پذیرد ، ولی در بعضی از آن‌ها همانند پراید سری X100 ، برای انجام این عمل نیاز به باز کردن مجموعه‌ی چراغ جلو دارید تا بتوانید انها را ا چراغ های نو جایگزین کنید .

تعویض لامپ های نور پایین نسبت به چراغ های دیگر راحتتر صورت میگیرد . ولی برای تعویض لامپ نوربالا و چراغ های کنار باید تمام مجموعه ی مربوط به چراغ را باز کیند .

لوازم یدکی مورد نیاز برای تعویض چراغ های پراید عبارتند از . یه سری چراغ با کیفیت ، بسته ی خارهای هواکش و اتصال جلو پنجره به سینی جلو .

ابتدا پیچ متصل کننده جلو‌پنجره به سینی جلو و هواکش را برای سهولت کار طبق شکل باز .کنید

معرفی لوازم یدکی و روش تعویض چراغ های پراید 1

چهار عدد خارهای اتصال فوقانی و دو عدد خار اتصال تحتانی را طبق شکل با پیچ گوشتی باز کنید . برای باز کردن آن‌ها با سر پیچ گوشتی دو سو از بالا به انتهای خارها فشار وارد کنید تا آزاد شوند. برای دسترسی به دو خار پایین از دو شکاف بالای جلو‌پنجره استفاده کنید

معرفی لوازم یدکی و روش تعویض چراغ های پراید 2

جلو‌پنجره را با احتیاط با کشیدن به سمت جلو خارج کنید

معرفی لوازم یدکی و روش تعویض چراغ های پراید 3

در این مرحله باید چراغ های جلو را باز کنید . به وسیله‌ی آچاربکس پیچ‌های مشخص شده را خارج نمایید و مجموعه‌ی چراغ را به بیرون بکشید. بعد از آزادکردن خارفنری، بعد از برداشتن حلقه ای که پیچی است و همچنین جدا کردن فیش برق باید روکش پلاستیکی روی چراغ را از جای خود جدا کنید تا بتوانید به محتوات داخل چراغ دسترسی پیدا کنید .

سپس مجموعه ی لامپ و سوکت را از جای خودشان باز کنید . لامپ جدید را جا بزنید . .جای‌خود قرار بگیرند .

معرفی لوازم یدکی و روش تعویض چراغ های پراید 4

دقت داشته باشید که اینکار را با دقت انجام بدهید تا ضامن نگهدارنده که در داخل قرار دارد موجب شکستن محفظه ی لامپ نشود حالا حلقه لاستیکی را دور لامپ قرار دهید.بعد حلقه ی پیچی را محکم سفت کنید و در آخر فیش برق را به پشت لامپ متصل کنید .

تنظیم چراغ های جلوی پراید
تنظیم چراغهای جلو باید به شکلی باشد که هم بهترین دید را برای راننده فراهم کند و هم مزاحم دید راننده روبرو نباشد. کارخانه سازنده خودرو معمولا در کاتالوگ خودرو نکاتی راجع به این قضیه درج میکنند. اما در برخی خودرو ها ظاهرا این کار فراموش شده که باید به تجربه های شخصی و یا توصیه تعمیر کاران عمل کرد . برای اینکارو تنظیم صحت بسته شدن لامپ ها میتوانید به این روش عمل کنید .

در مکانی تاریک و کاملا تراز ، روبروی یک دیوار ترجیحا رنگ روشن ، با فاصله تقریبی ۱۵ تا ۲۰ متر پارک کنید. در این حالت باید لبه بالائی نور پائین منطبق برتقاطع دیوار و زمین باشد . اگر لامپ چراغ صحیح نصب شده باشد ، در این حالت نور بالا هم تنظیم شده است .

برای تنظیم گسترش نور در چپ و راست ، نور بالا را روشن کنید . مشاهده میکنید هر کدام از چراغها دیوار را به شکل تقریبا بیضی روشن کرده اند . با چپ و راست کردن هر کدام از چراغها ، این دو شکل را طوری تنظیم کنید که انتهای هر کدام ، در مرکز دیگری قرار گرفته باشد . حال میتوان گفت که لامپ ها به درستی نصب شده اند .

در این بخش ما لوازم یدی مورد نیاز و روش تعویض چراغ های پراید را برای شما اموزش دادیم . شما میتواندی برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع لوازم یدکی ماشین پراید و سایپا میتوانید از سایت ما بازدید کنید .

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه تجهیزات ساختمانی و آدرس sakhtemanii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 103
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :