فروشگاه تجهیزات ساختمانی
فولاد چیست؟
چهار شنبه 19 آذر 1399 ساعت 11:17 | بازدید : 60 | نویسنده : aa | ( نظرات )

تاریخچه فولاد

اولین مورد استخراج آهن به حدود سال 1300 قبل از میلاد برمی گردد. اولین تولید عمده فولاد با استفاده از روشی که قبلاً برای مصریان باستان شناخته شده بود ، در هند آغاز شد. این روش فرآیند "وات" نامیده می شود و محصول آن فولاد اسفنجی است. از حدود سال 1500 میلادی تا اواسط قرن نوزدهم ، توسعه متالورژی بیشتر معطوف به فناوری های تولید آهن و فولاد بود. در این دوره بود که کک وارد صنعت متالورژی شد. در حقیقت ، کشف امکان تبدیل ذغال سنگ به کک در سال 1709 انقلابی در صنایع متالورژی آهن و فولاد ایجاد کرد.

در گذشته میزان تولید فولاد خام در هر کشور به عنوان یکی از شاخص های صنعتی بودن در نظر گرفته می شد و البته این رویکرد البته با تغییراتی همچنان وجود دارد. کشور ما همیشه در زمره کشورهایی بوده است که سعی در بهبود رتبه خود در بین کشورهای تولید کننده فولاد داشته اند.

طبق آمار منتشر شده ، تولید فولاد جهان در سال 2018 معادل 1.8 میلیارد تن بوده است. در همین حال ، چین با تولید 928 میلیون تن در سال جاری ، رکورد جهانی تولید فولاد را به خود اختصاص داده است.

ایران به دلیل ظرفیت های عظیم معادن و کارخانه های بزرگ تولید فولاد مانند فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان ، با 25 میلیون تن فولاد امسال در رده سیزدهم جهان قرار دارد. امسال نرخ رشد فولاد ایران 4 برابر نسبت به آمار جهانی افزایش یافته است.

ایران همچنین امسال با تولید 25.5 میلیون تن آهن اسفنجی در رده دوم جهان قرار گرفت. در اینفوگرافی زیر با وضعیت فعلی تولید فولاد در ایران و جهان آشنا خواهید شد.

فولادهای ساده کربنی

متداول ترین نوع فولاد ، فولاد کربن ساده است که نماینده فولاد حاوی آهن و کربن با مقادیر کمی منگنز ، سیلیکون یا آلومینیوم است و در سه دسته کم کربن - کربن متوسط ​​و کربن بالا طبقه بندی می شود.

فولادهای کم کربن: فولادهایی که میزان کربن آنها کمتر از 0.2٪ است. این فولادها از انعطاف پذیری و استحکام خوبی برخوردار بوده و به خوبی شکل گرفته اند. همچنین ، این فولادها قابلیت جوشکاری خوبی دارند و از آنها در صنایع برق و ماشین آلات مانند سیم ، لوله و ورق های فولادی مانند ورق ST52 استفاده می شود.

فولادهای کربن متوسط: درصد کربن این فولادها بین 0.2 تا 0.6 درصد متغیر است. مقاومت و استحکام کششی این فولادها از نوع کم کربن بیشتر است ، اما انعطاف پذیری و قابلیت جوشکاری آنها کم است. از این نوع فولاد در ساخت دیگ بخار ، ابزار ، پیچ و شافت استفاده می شود.

برای دریافت قیمت آهن آنلاین با کارشناسان شرکت تجارت فلز تماس بگیرید.

فولادهای پر کربن: این فولادها بیش از 0.6٪ کربن دارند. افزایش درصد کربن باعث افزایش سختی و مقاومت در برابر کشش فولاد می شود. اما انعطاف پذیری آن به شدت کاهش می یابد. این فولادها تقریباً جوشکاری نشده اند. از این فولادها در ساخت ابزارهای سخت مانند ابزارهای برش ، فنرها و کارد و چنگال استفاده می شود.

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه تجهیزات ساختمانی و آدرس sakhtemanii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 103
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 59
:: بازدید سال : 140
:: بازدید کلی : 615